Povinné informace

Povinně zveřejňované informace dle zákona č 106/1999 Sb.  a vyhlášky č. 442/2006

1. Název

Obec Běstovice

2. Důvod a způsob založení

Obec Běstovice (dále jen obec) vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 zákona číslo 128/2000 Sb., o obcích v platném znění vznikla oddělením od města Chocně s účinností od 1.ledna 1994 a dle § 4 tohoto zákona vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících. Je tedy právnickou,  a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.

Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu a za podmínek stanovených zákony (viz zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích a organizační řád obecního úřadu).

3. Organizační struktura

Zastupitelstvo » Starosta » Obecní úřad

Organizační složky obce:

  • Obecní knihovna Běstovice
  • Jednotka sboru dobrovolných hasičů obce Běstovice
  • Klub správných dětí

Příspěvková organizace: —

4. Kontaktní spojení

4.1. Kontaktní poštovní adresa:

Obecní úřad Běstovice, Běstovice č. p. 55, 565 01 Choceň

4.2. Adresa úřadovny pro osobní návštěvu:

Obecní úřad Běstovice, Běstovice č. p.55,565 01 Choceň

4.3. Úřední hodiny: Pondělí 16:30 – 18:30 hod.

4.4. Telefonní číslo: 724 191 885, 725 933 300

4.5. Adresa internetové stránky: www.bestovice.cz

4.6. Adresa podatelny: Obec Běstovice, Běstovice 55 565 01 Běstovice

4.7. Adresa e-podatelny: XXX@bestovice.cz

4.8. Další elektronické adresy: ID datové schránky: mj3a3pz

5. Případné platby lze poukázat KB, a.s., č. účtu 8532160247/0100

6. IČO: 00856606

7. DIČ: Obec není plátcem DPH

8. Dokumenty

8.1. Seznamy hlavních dokumentů: Úřední deska
Odkaz na úřední desku

8.2. Rozpočet: schválený rozpočet

Schválený rozpočet 2024
Schválený rozpočet 2024 – Příjmy
Schválený rozpočet 2024 – Výdaje
Střednědobý výhled rozpočtu 2025-2027

Rozvaha 2023
Výsledovka + Příloha 2023
Výkaz plnění rozpočtu FIN_12_23

Schválený rozpočet 2023
Střednědobý výhled rozpočtu 2024-2026 – příjmy
Střednědobý výhled rozpočtu 2024-2026 – výdaje Rozvaha 2022
Výsledovka 2022
Příloha 2022
Výkaz plnění rozpočtu FIN_12_22

Schválený rozpočet 2022
Střednědobý výhled rozpočtu příjmy 23-25 Střednědobý výhled rozpočtu 23-25 výdaje

Rozvaha 2021
Výsledovka 2021
Příloha 2021
Výkaz plnění rozpočtu FIN_12_21

Schválený rozpočet 2021
Rozvaha Výsledovka 2020
Výkaz plnění rozpočtu FIN_12_20

Schválený rozpočet 2020 – příjmy
Schválený rozpočet 2020 – výdaje

Střednědobý výhled rozpočtu do r. 2024 – příjmy
Střednědobý výhled rozpočtu do r. 2024 – výdaje

9. Žádosti o informace

V roce 2023 byl počet žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., které obec obdržela: 0,

počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0

a počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0

V roce 2022 byl počet žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., které obec obdržela: 6,

počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0

a počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0

V roce 2021 byl počet žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., které obec obdržela: 0,

počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0

a počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0

V roce 2020 byl počet žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., které obec obdržela: 0,

počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0

a počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0

V roce 2019 byl počet žádostí o informace dle zákona č. 106/1999 Sb., které obec obdržela: 2,

počet rozhodnutí o odmítnutí žádosti: 0

a počet podaných odvolání proti rozhodnutí: 0

10. Příjem žádostí a dalších podání

Žádosti lze podat:

  • osobně nebo telefonicky během úředních hodin
  • písemně na adresu obecního úřadu, el. podatelny nebo datové schránky

V případě, že je žádost podána písemně, musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena
  • jaká konkrétní informace je požadována
  • kdo žádost podává

Lhůty pro vyřízení žádosti jsou do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

11. Předpisy

11.1. Nejdůležitější používané předpisy

Přehled nejdůležitějších předpisů, podle kterých obce jednají a rozhodují, a které upravují práva občanů ve vztahu k obci, vč. práva na získání informací.

  • zák. č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
  • zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník
  • zák. č. 152/1994 Sb., o volbách do zastupitelstev v obcí
  • zák. č. 71/1967 Sb., o správním řízení
  • zák. č. 200/1990 Sb., o přestupcích
  • zák. č. 37/1973 Sb., o veřejných sbírkách
  • zák. č. 268/1949 Sb., o matrikách
  • zák. č. 138/1973 Sb., o vodách
  • zák. č. 50/1976 Sb., o územním plánování a stavebním řádu
  • zák. č. 135/1985 Sb., o požární ochraně
  • zák. č. 114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zabezpečení
  • zák. č. 37/1989 Sb., o ochraně před alkoholismem a jinými toxikomaniemi, v platném znění
  • zák. č. 84/1990 Sb., o právu shromažďovacím
  • zák. č. 116/1990 Sb., o nájmu a podnájmu nebytových prostor
  • zák. č. 105/1990 Sb., o soukromém podnikání občanů, ve znění pozdějších předpisů
  • zák. č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách
  • zák. č. 564/1990 Sb., o státní správě a samosprávě ve školství
  • zák. č. 565/1990 Sb., o místních poplatcích
  • zák. č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání
  • zák. č. 482/1991 Sb., o sociální potřebnosti
  • zák. č. 553/1991 Sb., o obecní policii
  • zák. č. 563/1991 Sb., o účetnictví
  • zák. č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech
  • zák. č. 582/1991 Sb., o organizaci a provádění sociálního zabezpečení
  • zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny
  • zák. č. 143/1992 Sb., o platu a odměně za pracovní pohotovost v rozpočtových a některých dalších organizacích a orgánech
  • zák. č. 337/1992 Sb., o správě daní a poplatků
  • zák. č. 338/1992 Sb., o dani z nemovitosti
  • zák. č. 368/1992 Sb., o správních poplatcích
  • zák. č. 357/1992 Sb., o dani dědické, dani darovací a dani z převodu nemovitostí
  • nař. vlády ČR č. 41/1993 Sb., kterým se stanoví podrobnější úprava vztahů Policie ČR k orgánům obcí a obecní policii
  • zák. č. 41/1993 Sb., o ověřování shody opisů nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu obecními úřady a o vydávání potvrzení orgány obcí a okresními úřady
  • vyhl. Min. financí č. 176/1993 Sb., o nájemném z bytu a úhradě za plnění poskytovaná s užíváním bytu
  • zák. č. 72/1994 Sb., o vlastnictví bytů
  • zák. č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě
  • zák. č. 199/1994 Sb., o zadávání veřejných zakázek
  • vyhl. MV č. 231/1996 Sb., kterou se stanoví paušální částka nákladů řízení o přestupcích
  • zák. č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích
  • zák. č. 125/1997 Sb., o odpadech
  • zák. č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
  • zák. č. 328/1999 Sb. o občanských průkazech
  • zák. č. 329/1999 Sb. o cestovních dokladech
  • zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
  • zák. č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech
  • zák. č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla)
  • zák. č. 243/2000 Sb., o rozpočtovém určení výnosů některých daní územním samosprávným celkům a některým státním fondům (zákon o rozpočtovém určení daní)

11.2. Vydané právní předpisy jsou zveřejněny ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků
v návaznosti na § 9 odst. 1 zákona č. 35/2021 Sb., o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků : k nahlédnutí také na webu obce viz Vyhlášky, nařízení

12. Úhrady za poskytování informací

12.1. Sazebník úhrad za poskytování informací – 200 Kč za započatou hodinu práce

Sazebník úhrad nákladů za poskytnutí informací obcí Běstovice

13. Licenční smlouvy

13.1. Vzory lienčních smluv

14. Výroční zpráva

Výroční zpráva – 2023

Výroční zpráva – 2022

Výroční zpráva – 2021

Výroční zpráva – 2020

Výroční zpráva – 2019

 


Žádosti o informace 2024
Dokument Doručeno Vyřešeno
Žádost o poskytnutí informací  01/2024 30.9.2024 2.10.2024
Žádosti o informace 2022
Dokument Doručeno Vyřešeno
Žádost o poskytnutí informací  01/2022 5.1.2022 6.1.2022
Žádost o poskytnutí informací  02/2022 1.4.2022 6.4.2022
Žádost o poskytnutí informací  03/2022 6.4.2022 6.4.2022
Žádost o poskytnutí informací  04/2022 6.4.2022 11.4.2022
Žádost o poskytnutí informací  05/2022 7.4.2022 11.4.2022
Žádost o poskytnutí informací  06/2022 25.4.2022 9.5.2022